דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תקבלי את תפקיד חייך! 

מאת    [ 07/08/2006 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 4129 פעמים ]

כך תקבלי את תפקיד חייך!

מכירה את השלב הזה בו נמאס לך ממקום העבודה ואת רוצה שינוי? אני מכירה הרבה כאלו.
שרוצות לגוון, לשנות את הרוטינה השגרתית בעבודה ולפנות לאפיקים חדשים.
ואז מגיע הרגע שבו צריך להיכנס שוב לקטגוריית המובטלת ולתור את העיר בראיונות עבודה.
שלב ראיון העבודה תמיד נראה כמבחן גורלי שצריך להתכונן אליו הרבה ולחשוב על כל מילה שיוצאת מהפה איזה רושם היא תעשה ואיך זה עלול להתפרש.

הרעיון בראיון עבודה הוא מציאת מישהו מסוים לתפקיד מסוים לכן לפני שאת הולכת לראיון עבודה חשוב יותר שתדעי את מהות התפקיד אליו את מעוניינת להתקבל.
אם מנכ"ל מחפש מנהלת חשבונות הוא רוצה לשמוע שאת מוסמכת מבחינה מקצועית , שיש לך ניסיון מוכח בתחום ושאת עובדת שאוהבת לעבוד. הוא לא מחפש עובדת שבשלב הראיון עסוקה בלספר כמה היא טובה ביחסי אנוש (נכון שזהו פרט חשוב אך הוא לא רלונטי )עלייך להקרין ביטחון עצמי וידע. אין כמו ידע מוקדם כדי לרכוש ביטחון כאשר את יודעת בדיוק למה הגעת ומה את יכולה לתרום לתפקיד מייד את בונה אותו מול הבוס אפילו בלי להרגיש. מחקר קטן לפני הראיון ובחינת הדברים מנקודת המבט שלך כאדם שעתיד לבצע את התפקיד בעתיד תראה למנכ"ל החברה שאת רצינית ובהחלט מוכנה לקחת אחריות.
כדי להיות יותר ברורה פירטתי את הנושא למספר שלבים:

שלב קורות החיים :
כדאי שתשכחי מכל סוג של מגילת אסתר אותו התכוונת לכתוב. זה מעייף, מייגע ובדרך כלל נשמע מוגזם. ייתכן מאוד שזו האמת אך עדיין תמצות של הדברים וענייניות יימשכו את תשומת הלב יותר.
בקורות החיים צריכים להיות מצוינים מקומות עבודה קודמים, התפקידים אותם ביצעת והשרות הצבאי.
באיזה חטיבת ביניים למדת יהיה כבר ממש מיותר לציין...

שלב ראיון העבודה:
קיבלת את הטלפון הנכסף ואת מוזמנת לראיון עבודה. עלייך להקפיד להגיע בזמן (בלי הקדמות אפילו), להיות סבלנית ולקחת בחשבון שזה עלול להימשך קצת יותר ממה שחשבת.
עלייך להגיע לראיון לבושה יפה! אל תשכחי אף אחד לא מכיר אותך עדיין והצורה החיצונית היא בינתיים כרטיס הביקור שלך וחשוב שתראי במיטבך זה עוזר המון.

את חייבת להיות מוכנה מראש עם נתונים לגבי תפקידך הקודם. את צריכה לדעת להגדיר בדיוק מה עשית וכמה כדי שלא ייווצר מצב בו את מגמגמת בשאלה על השנתיים האחרונות בחייך....נשמע כאילו ברור אך בראיונות שערכתי לאנשים בעבר נתקלתי בהמון שלא ידעו להגדיר את תפקידם הקודם וזה נורא חבל.
להגדיר הכוונה לדעת לומר בדיוק לאיזה תוצאות הגעת בסופו של יום ואלו פרויקטים את יכולה לזקוף לזכותך סיפורים אמנם עושים רושם אך מעשים מוכחים עושים יותר.

הפגיני רצון טוב. בשלב הראיונות ובשלב המבחן המעשי עלולים לעלות דרישות ובקשות אשר לא קשורות כל כך לתפקיד. זכרי זהו מבחן הבא לבדוק אם יש בך נטייה להתנגדות. קחי את השלבים האלו כחלק מדרך מכיוון שהיום המבחנים הם יותר מבחני אישיות מאשר מבחני יידע .

שלב התחלת העבודה:
מזל טוב התקבלת! , כאן מתחילה הדרך האמיתית והאחריות הבלעדית נופלת עלייך בלבד. בתור התחלה שבי עם עצמך ורשמי אלו תפקידים את אמורה לבצע פרטי אותם אחד לאחד ואז מצאי את קווי התקשורת הדרושים לך כדי לבצע אותם. לדוגמא אם נכנסת לתפקיד מנהלת חשבונות תפקידך יכלול הפקת חשבוניות ולכן קווי התקשורת הם כל אותם אנשים להם את צריכה להוציא חשבונית, על כולם לדעת שנכנסת לתפקיד, מה את צריכה מהם ומה הם צריכים ממך מייל קצר בנושא ייפתח את הקווים והעבודה תזרום בקלות.

היי מקצוענית! אין דרך אחרת להצליח מלבד עשיית העבודה על הצד הטוב ביותר תוך הקפדה על סופר משמעת עצמית. עלייך לזכור שהתקופה הראשונה היא תקופת הניסיון הקריטית ועלייך להוכיח שאת אכן העובדת האידיאלית ובלי השקעה יקירתי זה לא יקרה מעצמו.
בתחילת כל יום הכיני לך תכנית ברורה של מה שאת הולכת לעשות והסתערי. עבודה היא לא רק משכורת בסוף החודש עבודה היא המקום בו את מצאת רוב שעות היום לא חשוב שתיהני בו?



יעל לוטן היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ
חברה המתמחה ביחסי ציבור ותקשורת.
www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב